Forum Forum przeniesione na Strona Główna Forum przeniesione na
www.fiat132.boo.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FIAT 132 1800 Special 1974
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na Strona Główna -> Nasze Samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stalker




Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 4:23, 30 Mar 2009    Temat postu: FIAT 132 1800 Special 1974

Forum 132 ładnie się rozkręciło wiec i ja dorzucę coś od siebie.
Fiat 132 1800 Special


* po remoncie polskie oznaczenia znikną.

- wersja szwajcarska, "zmontowany" w kwietniu 1974r. w RFN (Deutsche Fiat-co oznacza w praktyce wyższą jakość blach i montażu)
- samochód sprowadzony do Polski w 1979r . jestem jego drugim właścicielem w kraju.
- motor 1800 (105KM), gaźnik Solex EIES
- lakier metalik (517-champagne metalizato) topowy lakier 132 mkI (S) i mkII (ES);
- nigdy nie bity (lekko wgnieciony czubek błotnika to jedyne uszkodzenia mechaniczne samochodu)
- żadnej jazdy w zimę, po zdjęciu dywanów i wygłuszeń zapachniało fabryką, 0 rdzy. garaż , miał hak Westfalia ale od razu zdemontowałem.
- 99% kompletny (brakuje kieszeni na mapnik na zakolu-takiej jak w 124SC)
-od 1995r do 2004 samochód nie eksploatowany, ubezpieczany przepalany i ruszany parę metrów w ciągu miesiąca
- w 2004r. zrobiłem nim 2.5tys km głownie w kilkuset kilometrowych trasach turystycznych wielokrotnie osiągając predkosc 170km/h max 190.
- przyśpieszenie bez pasażera 11.4s/100
- spalanie w trasie z użyciem ręcznego gazu 8.5 l/100km.
- stan wskazuje na przebieg nie większy niz 80tys km ale po założeniu przez poprzedniego właściciela taksometru nie ma pewności co do faktycznego przebiegu, stan samochodu wyklucza eksploatacje jako taksówka, chodziło tu o dodatkowe talony na benzynę przysługujące taksówkarzom; drzwi zamykają sie jak w nowym aucie , welur kanapy tylnej niestety w górnej części oparcia rozsypał sie od słońca..co ostatnio stwierdziłem.
- lusterka na zdjęciach nieoryginalne (talbot) to gadżet lat 70tych;
- powinno byc Cromodora, które to właśnie w tym aucie pojawiło się po raz pierwszy, ma smuklejszy bardziej opływowy kształt i gdzie indziej wytłoczone napisy niż znane np. z PNa 78-81



* kierownica MOMO (nie wiem od czego) i nieoryginalne dodatkowe wskażniki; będzie temp oleju i V-mierz to taka symulacja tego co mam m.in. zamiar pokombinować
- zegary z obrotomierzem (rzadkość w mkI) i antena (jakiejś renomowanej firmy podobno;) to też opcja w 132S na rynek szwajcarski
- w Specialu wychodzącym pod koniec produkcji cała deska w drewnie,
- beżowe welurowe fotele z zagłówkami (SS), kanapa z podłokietnikiem, i dodatkowe przełączniki grzanej szyby(SS), awaryjnych oraz halogenów (to mój dodatek)
- wystrój bardziej przypomina jeszcze design 124 spider czy 130
132 mkI ma jeszcze cos ze starej "barokowej" szkoły designu fiata przełomu lat 60i 70tych czyli maksymalna ilość chromu i drewna
- aż dziw że jeszcze nie sprawdziłem dyferencjału ( w najbogatszych wersjach był zeszperwany)
-mała żebrowana skrzynia 5-ka z "trumienką" (szerszy tunel niż w 132 z IV, skrzynia V to mocna strona 132 zupełnie inaczej chodzi i wygląda niż IV) automat byl w opcji podobnie jak klima i alu/mg-felgi Cromodora CD5 lub 11 (jeśli się nie mylę co do typu)
- w samochodzie planuje subtelne zmiany stylistyczne oraz techniczne poprawiające osiągi i prowadzenie (hamulce i zawieszenie to słabe strony 132 i to trzeba poprawić)

Samochód przeszedł rok temu mały remont blacharski (podszybia krawędzie drzwi i błotnik) ale jakość wykonania prac przy niektórych elementach mnie nie satysfakcjonuje. Podczas postoju pod plandeką od wahań temp. zaszły dodatkowo zmiany w podkładzie co przesądziło o całkowitym lakierowaniu nadwozia (bez wnętrza)
Początkowo byłem lekko załamany tym odkryciem ponieważ b.zależało mi na zachowaniu oryginalnej jednowarstwowej powłoki metalicznej.
W przypadku gdy mam już komplet (bez klamek) nowej armatury po lakierowaniu samochód będzie wyglądał jak nowy a ja będę miał jeszcze możliwość delikatnej zmiany definicji lakieru.

Jak kupowałem swojego to było to pierwsze mkI jakie widziałem na własne oczy. Bardziej podobal mi sie lzejszy w linii GLS ale jak po 4 latach zbierania inf materiałów itp nie znalazłem podobnego egz w Polsce a drugi tyle ze trochę źle zrobiony; granatowy 132S (bez fabrycznej instalacji radiowej) wypłynął 2 lata temu we Włoszech, 132mkI 1800S z automatem jest w Austalii) to mi sie spodobałWink
Generalnie 132 a zwłaszcza mkI wymarły. Az dziw ze troche tego jednak w Polsce zostało. Nie dość każdy jest trochę inny to ten niedoceniany nigdy w Europie model fiata skupił trochę ludzi jak w żadnym innym kraju. (co prawda nie mieli SB-ecji ale mieli za to Cataniego;)
Przyznam ze nie natknąłem sie jeszcze na środowisko/klub/forum miłośników "dwójki" i patrząc na ostatnie lata to się zapewne jeszcze rozkręci.

Pomyślnych remontów i szerokich dróg!
STALKER


Ostatnio zmieniony przez stalker dnia Pon 4:52, 30 Mar 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pięter




Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica

PostWysłany: Pon 11:51, 30 Mar 2009    Temat postu:

Występowaliscie razem w "legendach PRL-u" czy cos pomyliłem ??? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stalker




Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:38, 30 Mar 2009    Temat postu:

tak z 3 lata temu to leciało, męczył mnie z miesiąc bo nie mógł znaleźć żadnego 132. Samochód trzymałem w garażu u kumpla wiec przy okazji polerki, demontazu haka i zmianie kół na te walce (z D124 po paru mocniejszych jazdach zostały strzępy) mocno się znieczuliłem z kamratem po wielu miesiącach. Efekt był taki, że gadałem Mikiciukowi co ślina na język przyniosła ale mu mówię: choć pojedziemy gdzieś niedaleko są fajne klimaty, plener w tle, łączki jeziorko; ja sie dotlenie a ty będziesz miał ładne obrazki a ten sobie ubzdurał ze jak "samochody władzy komunistycznej" to cmentarz będzie taką wyrafinowana metaforą... no i w tle jest plot z betonu, czyli kaszana.
Teraz p.redaktor dba o takie szczegóły jak pomysł na materiał montaż tło a nawet choreografia;)))
tak nawiasem mój stary ziomal co wcześniej opowiadał o storczykowym poldku w Legendach; poprzedniego dnia tez cos działał i przed kamerą występował z piz.. pod okiem.
Przynajmniej jest się z czego teraz pośmiać.


Ostatnio zmieniony przez stalker dnia Pon 13:44, 30 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chudy132




Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 16:19, 30 Mar 2009    Temat postu:

Powiem Ci że ładnie się prezentuje i podobają mi się okrągłe zegary-typowo sportowy styl. No i ten przebieg-to prawdziwy rarytas. Mówiłeś o gosciu z Wa-wy, który może miec listwy. Jak byś mógł dac namiary to był bym Ci wdzięczny, bo właśnie poszukuje listew na drzwi i tych kawałków na błotniki, bo mi skorodowały. Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leonek29




Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik

PostWysłany: Pon 22:16, 30 Mar 2009    Temat postu:

Super ten special i to MKI i szampański metalik,cudo ale dał bys więcej zdjęć ,bo opis wyczerpujacy ,ale mało fotek,pozdr,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cienki_bolek




Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 0:29, 31 Mar 2009    Temat postu: Re: FIAT 132 1800 Special 1974

stalker napisał:

Przyznam ze nie natknąłem sie jeszcze na środowisko/klub/forum miłośników "dwójki" i patrząc na ostatnie lata to się zapewne jeszcze rozkręci.



To właśnie jest założeniem forum. Zrzeszyć ludzi najpierw na forum, by potem to, mam nadzieję, zaowocowało stowarzyszeniem/pełnoprawnym klubem.

Kiedyś mnie na yt, czy czytałem Twój wątek, zasmuciłeś, że 132 w PL sa niedoceniane. Też się z tym spotkałem, kilka dni temu: "po co Ci 132, to wygineło, lup garbusa" heh.. Ale nie miałem zamiary dyskutować z człowiekiem.

Cieszę się, że dzięki Adamusowi forum zaistniało, dziękuję wszystkim, którzy skorzystali z zaproszenia, zajrzeli i dołączyli do szeregów.

Przepraszam, że tak offtopuję w Twoim temacie, ale tak mnie wzieło właśnie na to...

A co do Ciebie samego Stalker, cóz, jesteś jednym z inicjatorów 'renesansu' 132 w PL, myślę, że to właśnie dzięki zaprezentowaniu auta w leg PRL, yt.pl nie którzy zwrócili uwagę na ten wóz, który według mnie wcale nie ustpępuje ówczesnym mu w115/w123, e12/28, jest kwintesencja włoskiego auta w pewnym sensie luksusowego, nie bez powodu stało się ulubionym autem gangsterów, tajniaków i szych nie tylko w filmach..


Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez cienki_bolek dnia Wto 0:31, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stalker




Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:09, 31 Mar 2009    Temat postu:

Niestety z fotkami "SS"ki kulawo.
Szlak je trafił po przeprowadzce z Krakowa.
Mam tylko jakieś kiepskie albo z remontu.
Zostały mi tylko fotki białego 132p mkI, którym sporo podróżowałem a należy obecnie do znajomego który do niedawna miał jeszcze dwa GLSy w tym jednego z dokumentacją auta służbowego PAP.

Dzieki Cienki.
Zazwyczaj jak posiadam jakiś samochód staram sie "zarazic" nim innych.
Tak było z Polonezem, którego jestem wielkim pasjonatem ale środowisko poloneziarzy jest mocno sfetyszyzowane, ciekawy temat ale ciężki w obróbce;)
"Wkażdymmąćrazie" dzięki poldkowi stałem sie posiadaczem i pasjonatem 132. Zarznąłem się finansowo płacąc za 3-ciego PNa z taśmy a handlem tą dwójką miałem sie odkuć. (Nie)stety jak wsiadłem w to auto powiedziałem k...ten samochód jest wspaniały..piękna szybka limuzyna zupełnie już niespotykana i z aurą UBecji. Super.

ps stąd te niebieskie halogeny w Legendach;) trzeba pielęgnować mity;)

>>> [link widoczny dla zalogowanych] <<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
-ARGENTA




Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ursus

PostWysłany: Wto 13:28, 31 Mar 2009    Temat postu:

stalker napisał:
limuzyna zupełnie już niespotykana i z aurą UBecji. Super.


A to TY żeś to wpisał taki kwiatek do wikipedi hehehehe!
nadmieniam iż samochody te woziły generałów LWP
oraz były w osłudze ważniejszych ministerstw - dla góry
za GIERKA (77'do 80') potem nastały inne ekipy i inne marki a 132 oddano do msw gdzie służyły do końca ich albo socjalizmu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Administrator



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 15:09, 31 Mar 2009    Temat postu: Re: FIAT 132 1800 Special 1974

cienki_bolek napisał:
To właśnie jest założeniem forum. Zrzeszyć ludzi najpierw na forum, by potem to, mam nadzieję, zaowocowało stowarzyszeniem/pełnoprawnym klubem. Cieszę się, że dzięki Adamusowi forum zaistniało, dziękuję wszystkim, którzy skorzystali z zaproszenia, zajrzeli i dołączyli do szeregów.

Miałem głęboką nadzieję, że takie forum wypali, dlatego postanowiłem spróbować. Widziałem na yt.pl, że jest duże zainteresowanie modelem 132/Argenta co jeszcze bardziej skłoniło mnie do założenia tego forum.


cienki_bolek napisał:
Kiedyś mnie na yt, czy czytałem Twój wątek, zasmuciłeś, że 132 w PL sa niedoceniane.

Szczerze mówiąc, te słowa również zapisały się w mojej pamięci. Często do nich wracam

cienki_bolek napisał:
A co do Ciebie samego Stalker, cóz, jesteś jednym z inicjatorów 'renesansu' 132 w PL, myślę, że to właśnie dzięki zaprezentowaniu auta w leg PRL, yt.pl nie którzy zwrócili uwagę na ten wóz

Jestem tego samego zdania. To przez Twoje 132 zaczęła (zaczyna) się ta lawina


cienki_bolek napisał:
Przepraszam, że tak offtopuję w Twoim temacie, ale tak mnie wzieło właśnie na to...

Proponuję przenieść tą dyskusję do tematu "Luźne pogawędki", bo zapewne ta rozmowa się tu nie zakończy. Racja?



Stalker, wracając jeszcze do Twojego samochodu, trochę mnie razi logo alfy na kierownicy i ATSy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cienki_bolek




Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 17:39, 31 Mar 2009    Temat postu:

jaki masz nr nadwozia?

masz namiar na blacharskie czesci do 132( głównie błotniki)?

wspominałeś coś o lakierze, że pojawi sie nowy ale wg Twojej definicji.. jak to rozumieć? całkiem inny kolor, czy może tylko odcień?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stalker




Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:44, 01 Kwi 2009    Temat postu:

Ja tam w Wikipedii nic nie klikałem o 132 i SBecji ale granatowa dwójka ,wiadomo, jest drugim po czarnej wołdze jej symbolem.
Mam fajne zdjęcie z 10szt 132p jedna obok drugiej pod Hotelem Orbis, każdy z innego województwa i na pewno nie był to zlot miłośników 132...
Fiatem 132 interesował sie długo przede mną mój ojciec. To dla niego robię ten samochód. I jest wielu starszych od nas gości którzy mają takie perełki po garażach z jednego powodu. Jak mieli tyle co my teraz sikali w gacie widząc te maszyny wśród Syren Zuków i innych tego typu wozów drabiniastych bo wiedzieli że to gabloty dla bardzo wąskiej lub "określonej" grupy ludzi.



buda: 132A1 0108105 po co Ci te numery?
czesci powinny lezec w piwnicach po likwidacji POSICZ-u w Lublinie.
lakier będzie ten sam 517 ale deko więcej metaliczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Administrator



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:59, 01 Kwi 2009    Temat postu:

stalker napisał:
Mam fajne zdjęcie z 10szt 132p jedna obok drugiej pod Hotelem Orbis


Masz może skan?


Co do Człowieka z żelaza, to jest elektryczna antena, czy w MkII nie było elektryka? I jaki to model radia?

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
-ARGENTA




Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ursus

PostWysłany: Śro 23:46, 01 Kwi 2009    Temat postu:

Adamus napisał:
jaki to model radia?

najbardziej typowe to SAFARI hehehe !


Ostatnio zmieniony przez -ARGENTA dnia Śro 23:47, 01 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stalker




Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:50, 01 Kwi 2009    Temat postu:

ciekawy bylem jaką deskę ma ten 132
widac ze od mkII
tak jak pisałem o tym na YT ten samochód to przyklad niespotykanego zupelnie w prospektach ani spcyfikacji połączenie mkI i mkII
prawdopodobnie fabryczny skladak fso


Ostatnio zmieniony przez stalker dnia Śro 23:51, 01 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Administrator



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 23:52, 01 Kwi 2009    Temat postu:

stalker napisał:
prawdopodobnie fabryczny skladak fso


I po co robili takie kombinacje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na Strona Główna -> Nasze Samochody Wszystkie czasy w strefie GMT + 3 Godziny
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin