Forum Forum przeniesione na Strona Główna Forum przeniesione na
www.fiat132.boo.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fiat 132 2000 MkIII- 1981r
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na Strona Główna -> Nasze Samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Administrator



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 23:10, 02 Mar 2009    Temat postu: Fiat 132 2000 MkIII- 1981r

Przedstawiam mojego Fiata 132 z roku 1981. Auto odkupiłem ze złomu w styczniu. Auto kupiłem przypadkiem. Znalazłem na forum wiadomość, że pod Rzeszowem na tamtejszym skupie złomu, stoi 132 MKIII w całkiem przyzwoitym stanie (jak na złomowanie). Dostałem tylko kilka zdjęć od jednego z forumowiczów. Zacząłem od odszukania numeru telefonu do złomu i się zaczęło. Dzwonienie, dowiadywanie się, jeżdzenie... W końcu udało mi się przemówić do właściciela złomu, żeby wystawił mi dokumenty potrzebne do ponownej rejestracji samochodu (był już wyrejestrowany). Po dojechaniu na miejsce zastałem go w takim stanie:

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Za złomowisko trafił w wyniku uszkodzenia pompy oleju. Był już tak blisko pocięcia, że gdy pierwszy raz rozmawiałem z właścicielem złomu, sam nie wiedział czy jeszcze jest czy już poszedł „na odstrzał”.
Stan Fiata jest hmm… blacharsko „szału nie robi”. Nie ma rdzy, ale są ślady napraw przeprowadzonych domowymi sposobami. Nadrabia za to stroną mechaniczną i kompletnością.
Z części mechanicznych brakuje mu alternatora, sprawnej pompy (dostanę ją na dniach) i czterech przekaźników 541 (542?).
Teraz trochę o samym samochodzie. Jak wcześniej wspomniałem został wyprodukowany w roku 1981. Tabliczka znamionowa jaką posiada pochodzi z FSO. Silnik seryjny- 1995ccm, gaźnik, 112KM. Przelot nieznany.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

C.D.N.


Ostatnio zmieniony przez Adamus dnia Pon 23:12, 02 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Porszonez




Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 0:10, 03 Mar 2009    Temat postu:

Dobra a można wiedzieć ile za nigo dałeś na tym złomie?
Niewiedziałem że samochód wyrejestrowany stojący na złomie da się ponownie zarejestrować, no chyba że jako zabytek teraz go zarejestrujesz?


Ostatnio zmieniony przez Porszonez dnia Wto 0:11, 03 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Administrator



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 0:20, 03 Mar 2009    Temat postu:

Porszonez napisał:
Dobra a można wiedzieć ile za nigo dałeś na tym złomie?
Niewiedziałem że samochód wyrejestrowany stojący na złomie da się ponownie zarejestrować, no chyba że jako zabytek teraz go zarejestrujesz?

Tak, będzie zarejestrowany na żółte tablice, ale to nie jedyne wyjście. Słyszałem, o przypadku samochodu, który został już wyrejestrowany i przywrócony do ruchu z białymi tablicami. Ale jest to droga kręta i wyboista.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cienki_bolek




Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 0:41, 03 Mar 2009    Temat postu:

Porszonez napisał:
Dobra a można wiedzieć ile za nigo dałeś na tym złomie?
Niewiedziałem że samochód wyrejestrowany stojący na złomie da się ponownie zarejestrować, no chyba że jako zabytek teraz go zarejestrujesz?


trzeba mieć tupet pytać o cenęSmile

Najłatwiej na żółte. Swojego, mimo że jest zarejestrowany, też planuję na żółte. To będzie auto na tzw. niedzielę ( czyli wszystko co w skład tego słowa wchodzi - spoty, przejażdżki nad jezioro, relaks, itp) to jest to opłacalna inwestycja - i nie chodzi o możliwość nie opłacania składek OC gdy auto nie jest w ruchu a poczucie bezpieczeństwa na wypadek gdyby....

Wracając do tematu. Mhm, każdy marzy w taki sposób nabyć te długo poszukiwane auto. Przywracaj mu dawną świetność.

Lakier ma oryginalny? Jeśli nie, to jest jakiś element, na którym zachował się lakier położony w fabryce?


Ostatnio zmieniony przez cienki_bolek dnia Wto 0:47, 03 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Administrator



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 0:55, 03 Mar 2009    Temat postu:

cienki_bolek napisał:
To będzie auto na tzw. niedzielę ( czyli wszystko co w skład tego słowa wchodzi - spoty, przejażdżki nad jezioro, relaks, itp)


Do tego samego celu będzie przygotowana moja 132-ka.

cienki_bolek napisał:
Mhm, każdy marzy w taki sposób nabyć te długo poszukiwane auto. Przywracaj mu dawną świetność.


O to w tym wszystkim chodzi Smile

cienki_bolek napisał:
Lakier ma oryginalny? Jeśli nie, to jest jakiś element, na którym zachował się lakier położony w fabryce?


Niestety lakier nie jest oryginalny. Oryginalnie miał lakier 400 Metallic Light Blue. Zachował się jedynie w bagażniku...

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Na skanie prospektu bardzo słabo widać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andruszka




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łosice

PostWysłany: Wto 2:09, 03 Mar 2009    Temat postu:

Bardzo ładny ten 132, mój ulubiony mkIII, powodzenia w rejstracji i renowacji, będę śledził z ciekawościa jego dalsze losy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Administrator



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:20, 09 Mar 2009    Temat postu:

W niedzielę musiałem przestawić Fiata, którego za nic nie można było przepchnąć. Musiałem używać drugiego samochodu. Po przeparkowaniu, postanowiłem znaleść przyczynę zblokowanych hamulców. Tył chodził bardzo lekko, więc wina leżała w przedniej osi. Okazało się, że tłoczek nie dobijał i cały czas przednie tarcze były zaciśnięte.

[link widoczny dla zalogowanych]

A tu mapa którą znalazłem pod siedzeniem wraz z nowiuśką uszczelką miski olejowej Very Happy Dodam, że na mapie jest baardzo dużo zaznaczonych punktów X (około 400!)

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Adamus dnia Pon 23:42, 09 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bomber




Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:35, 10 Mar 2009    Temat postu:

Wiele razy to mówiłem i powiem jeszcze raz: samochód-kozak. Siedzenie na jego "derektorskich" fotelach mnie uspokaja. Swoją drogą dziwna sprawa z tymi krzyżykami na mapie. Może poprzedni właściciel to jakiś świr-zabójca? Laughing

Ostatnio zmieniony przez Bomber dnia Wto 23:37, 10 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leonek29




Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraśnik

PostWysłany: Śro 23:27, 11 Mar 2009    Temat postu:

Witam ,fajne to Twoje MKIII ,to własnie ten model utkwił mi w pamieci z lat dzieciństwa ,ojciec kiedys takiego pozyczał,,fajnie ze go naprawiasz mam ten sam dylemat z hamulcami po 5latach postoju w garazu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Administrator



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 11:26, 18 Mar 2009    Temat postu:

I się zaczynają Smile pierwsze wydatki na Fiaciora. Trzy dni temu przyjechała moja nowa pompa:

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Adamus dnia Wto 16:03, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
argenta132




Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łuków

PostWysłany: Wto 2:44, 24 Mar 2009    Temat postu:

Życze jak najszybszej pracy przy uruchumieniu auta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bart128




Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krakow

PostWysłany: Wto 18:28, 24 Mar 2009    Temat postu:

gratuluje zapalu Adamus, i ilosci pracy i zachodu zwiazanych z wyrwaniem tego autka ze skladnicy zlomu, fajnie ze to "polski" 132, no i fabrycznie w najsluszniejszym kolorze azurro 400 Smile chcesz go przywrocic do oryginalnej barwy, czy masz jakis projekt autorski co do wygladu auta?

ja bym go widzial tak jak go antonio z giovannim poskladali w turynie w 81roku:)

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez bart128 dnia Wto 18:28, 24 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Administrator



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:52, 24 Mar 2009    Temat postu:

bart128 napisał:
chcesz go przywrocic do oryginalnej barwy, czy masz jakis projekt autorski co do wygladu auta?
Narazie mam... Hmm... Nie sprecyzowane plany. Mam pewną sugestię, ale jeżeli zostanie, na pewno przywróce go do stanu oryginalnego, czyli jak wspomniałeś do 400ki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
migel




Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 0:18, 25 Mar 2009    Temat postu:

Fajny sprzęt, gratuluję, podoba mi się koncepcja powrotu do orginału, a tak z kolei to jest duża różnica pomiedzy twoim i moim, ale muszę przyznać że oba - ciemne łprezentują sie dostojnie:-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamus
Administrator



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 0:44, 25 Mar 2009    Temat postu:

migel napisał:
z kolei to jest duża różnica pomiedzy twoim i moim
kilka osób na tym forum zna moja opinię na temat MkI Embarassed Twisted Evil granatowa jedynka jak najbardziej, ale trójka bardziej pasuje mi błękitna. W moim przy przedniej szybie schodzi za pomocą paznokcia kawałek granatowego lakieru. Pod nim ukazuje się piękna 400 Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na Strona Główna -> Nasze Samochody Wszystkie czasy w strefie GMT + 3 Godziny
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin